top of page

Technika

Úvod

CAS 15 - MAN TGM 13.280

Patří k jednotce od roku 2008, kdy opustil brány závodu THZ Slatiňany. Nástavba je vyrobená z hliníkových profilů a usazena na podvozku MAN, čerpadlo ZIEGLER, nerezová nádrž na vodu a pěnidlo, 1 ks vysokotlakého navijáku s 60m hadice...

 

Kompletní nástavba vyrobená z hliníkových profilů, kombinované čerpadlo, nerezová nádrž na vodu a pěnidlo, rolety ZIEGLER, 1 ks VT naviják s 60m VT hadice a VT proudnicí, žárově pozinkované ocelové protrubkování 2x sání, 1x plnění hydrantem, 4x výtlak "B", karoserie nástavby - Al. plech, stavoznaky, žebřík pro výstup na zadní plošinu, vozidlo je osazeno základním výstražným zařízením schváleného typu, vnitřní osvětlení, bedna na nářadí, držák žebříků a držáky základního příslušenství dle směrnice MV, barevné provedení RAL 3000 s bílými doplňky RAL 9003. Vnitřní hliníkové oplechování a regálová zástavba. Výsuvný stožár 4x500 W.

Rozměry vozidla Podvozek Délka 7.810 mm Typ MAN 13.280 4x4 BL Šířka 2.550 mm Rozvor 3.900 mm Výška v nezatíženém stavu 3.300 mm Typ motoru Naftový D0836LFL51 Světlost při celkové hmotnosti 280 ± 5 mm Motor splňuje emisní normu EURO 4 Hmotnosti vozidla Čistý výkon motoru 206kW/2400 min-1 Pohotovostní hmotnost 10.060 kg Měrný výkon motoru 14,2 kW/t Užitečná hmotnost 4.440 kg Pohon 4x4, N2907 f=1,7 Celková hmotnost 14.000 (14.500)kg Převodovka mechanická EATON FS 8309 DD Zatížení přední nápravy 6.000 kg Nájezdový úhel přední 25° Zatížení zadní nápravy 9.000 kg Nájezdový úhel zadní 23° Kabina Antiblokovací systém ABS Typ Originál 1+5 MAN sklopná Maximální rychlost vozidla 110 km/h (s omezovačem) Počet míst k sezení 1 + 1 + 4 Objem palivové nádrže 125 litrů Integrované držáky dýchacích přístrojů do opěr sedadel Napětí el. příslušenství 24 V Nádrže nerezové Průtokový naviják Jm. objem nádrže na vodu 3.000 l. mat. 17 240 Rozměry hadice DN 25 / 60-80m Jm. objem nádrže na pěnidlo 400 l. mat. 17 240 Pistolová proudnice s možností regulaceprůtoku, vodního kužele

Čerpací zařízení
ZIEGLER FP 16/8 Nízkotlaký stupeň Vysokotlaký stupeň Jmenovitý průtok vody 1500 l/min 250 l/min při jmenovitém tlaku 0,8 MPa 4,0 MPa a jmenovité sací výšce 3 m Vývěva TROKOMAT Vybavení vozidla

Vybavení vozu

Levá přední roleta:
- 1x prodlužovací kabel - 230V
- 1x prodlužovací kabel - 400V
- Přenosný osvětlovací stojan 2x500W
- Motorová pila STIHL
- Přetlakový ventilátor
- Elektrocentrála HERON
- Motorová rozbrušovací pila DOLMAR
- Palivové kanystry
- Ovládání osvětlovacího stožáru
- Vysavač obtížného hmyzu
- 2x včelařská kukla

Levá prostřední roleta:
- 4x hadice B
- 4x hadice C
- 1x proudnice TURBOKADOR
- 1x proudnice clonová
- 1x proudnice C
- Vazáky na hadice
- Hadicové spony
- Rybářské holiny

Levá zadní roleta:
-Kanystr s pěnidlem
- Páčidlo
- Pákové kleště
- Hasičská sekyra
- 1x hadice C pro rychlý zásah
- 1x proudnice TURBOKADOR s pěnovým nástavcem
- 2x kufr s nářadím
- Džberová stříkačka

Vybavení kabiny posádky:
- 4x dýchací přístroj PLUTO
- 4x ruční radiostanice Motorola
- 1x vozidlová radiostanice
- 4x ruční svítilna Survivor LED
- 6x záchranářský opasek

Zadní dveře
- Čerpadlo s ovládacím panelem
- Vysokotlaký naviják s hadicí
- Vysokotlaká proudnice s pěnotvorným nástavcem

Pravá přední roleta:
- Mot. kalové čerpadlo HERON
- 2x dýchací přístroj SATURN
- 3x náhradní lahve dýchacích přístrojů
- 2x práškový hasící přístroj
- Sorbent
- Norné stěny
- 2x kužel

Pravá prostřední roleta:
- 3x Chemický oblek
- 4x hadice B
- 4x hadice C
- Nepromokavý kabát
- Lezecké vybavení

Pravá zadní roleta:
- Plovoucí čerpadlo
- Hydrantový nástavec
- Klíč pro podzemní hydrant
- 1x Rozdělovač
- Pěnový příměšovač
- Přetlakový ventil
- Kulový kohout - 2x hadice B - 5m - Lékárna
- Vakuová nosítka + dlahy - VRVN

Střecha nástavby:
- Hliníkový rozkládací žebřík
- 4x savice A
- 3x savice B + sací koš
- Trhací hák
- Proudnice na těžkou pěnu
- Proudnice na střední pěnu
- Přejezdové můstky
- Lopaty
- Košťata
- Nádoba na použitý sorbent
- Kanálová rychloucpávka
- Kominické nářadí

MAN
Kotva 1
Kotva 2
RTHP

CAS 25 - Škoda RTHP

Cisternová automobilová stříkačka CAS 25, je požární automobil určený k rychlému zásahu při požáru a místech s nedostatkem vody. Cisternovou automobilovou stříkačku tvoří podvozek Š 706 RTHP, trambosová karoserie pro čtyřčlennou posádku, nádrže na vodu a pěnidlo, čerpací zařízení a ukládací prostory pro požární příslušenství.

 

Technická data a vybavení

 

Výrobce : podvozek - Liaz n.p. Jablonec nad Nisou, nástavba - Karosa n.p. Vysoké Mýto.

Podvozek Rozměry vozidla

- typové označení Škoda 706 RT
- druh motoru - vznětový, řadový, čtyřdobý, OHV, kapalinou chlazený šestiválec
- vrtání 125mm
- zdvih 160mm
- celkový objem válců 11781ccm
- stupeň komprese 16,5
- výkon motoru při 1900ot/min - 118kW
- spojka suchá kotoučová, převodovka 5 stupňů dopředu, jeden vzad, pomocná pohon pro požární čerpadlo
- náplň oleje 12litrů
- přední náprava hnací, tuhá s vzpinatelným pohonem a uzávěrkou diferenciálu
- nálpň oleje 4litry
- zadní náprava, hnací, tuhá s uzávěrkou diferenciálu
- náplň oleje 9litrů

- typ - 3408
- odstředivé, jednostupňové, hřídel čerpadla je těsněna hnětací ucpávkou jmenovité otáčky 2920min
- počet sacích hrdel 150 2ks
- počet výtlačných hrdel 75 4ks
- jmenovitý průtok vody při geodetické sací výšce do 1.5m a tlaku 800kPA 2500l/min
- max. geodetická sací výška 7.5m
- vývěva - plynová na spálené plyny, umístěna ve výfukovém potrubí

Rozměry Hmotnost

- délka 7550mm
- šířka 2435mm
- výška 2870mm
- světlost 280mm
- rozvor 4000mm
- rozchod kol, předních 1880mm
- rozchod kol, zadních 1755mm

- pohotovostní 9200kg
- užitečný náklad 4370kg
- celková hmotnost 13570kg
- nádrž na palivo 175litrů Nádrže nerezové Průtokový naviják

- na vodu 3500litrů
- na pěnidlo demontováno

- max. rychlost 85km/hod
- průměr. spotřeba na 100km 27-30litrů nafty
- spotřeba oleje na 100km 0.3l


Vybavení vozidla Kvůli velkému počtu požáru násepu ČD a lesů jsme se rozhodli zakoupit pro naše vozidlo Škoda 706 elektrický naviják a vysokotlakou hadici, čímž by odpadli veškeré problémy s umýváním a následným sušením hadic. Tuto montáž jsme provedli vlastními silami. Během tří měsíců (práce po odpolednech a sobotách) se nám podařilo dílo, které je možné vidět na fotografiích. I když práce našich členů zabrala více jak tři sta hodin výsledek nás velice uspokojil. Cena u montáže a karosářských prací nepřesáhla 15.000 Kč. Jistě si naše zkušenosti nenecháme pro sebe a rádi se o ně s každým podělíme.

DA 10-L1 MS IVECO Daily

Technická data:

Iveco
Agregáty

Agregáty

Technická data:

bottom of page