CAS 25 Škoda RTHP


Cisternová automobilová stříkačka CAS 25, je požární automobil určený k rychlému zásahu při požáru a místech s nedostatkem vody. Cisternovou automobilovou stříkačku tvoří podvozek Š 706 RTHP, trambosová karoserie pro čtyřčlennou posádku, nádrže na vodu a pěnidlo, čerpací zařízení a ukládací prostory pro požární příslušenství.

Technická data a vybavení

Výrobce : podvozek - Liaz n.p. Jablonec nad Nisou, nástavba - Karosa n.p. Vysoké Mýto.

Podvozek Rozměry vozidla

- typové označení Škoda 706 RT
- druh motoru - vznětový, řadový, čtyřdobý, OHV, kapalinou chlazený šestiválec
- vrtání 125mm
- zdvih 160mm
- celkový objem válců 11781ccm
- stupeň komprese 16,5
- výkon motoru při 1900ot/min - 118kW
- spojka suchá kotoučová, převodovka 5 stupňů dopředu, jeden vzad, pomocná pohon pro požární čerpadlo
- náplň oleje 12litrů
- přední náprava hnací, tuhá s vzpinatelným pohonem a uzávěrkou diferenciálu
- nálpň oleje 4litry
- zadní náprava, hnací, tuhá s uzávěrkou diferenciálu
- náplň oleje 9litrů

- typ - 3408
- odstředivé, jednostupňové, hřídel čerpadla je těsněna hnětací ucpávkou jmenovité otáčky 2920min
- počet sacích hrdel 150 2ks
- počet výtlačných hrdel 75 4ks
- jmenovitý průtok vody při geodetické sací výšce do 1.5m a tlaku 800kPA 2500l/min
- max. geodetická sací výška 7.5m
- vývěva - plynová na spálené plyny, umístěna ve výfukovém potrubí

Rozměry Hmotnost

- délka 7550mm
- šířka 2435mm
- výška 2870mm
- světlost 280mm
- rozvor 4000mm
- rozchod kol, předních 1880mm
- rozchod kol, zadních 1755mm

- pohotovostní 9200kg
- užitečný náklad 4370kg
- celková hmotnost 13570kg
- nádrž na palivo 175litrů Nádrže nerezové Průtokový naviják

- na vodu 3500litrů
- na pěnidlo demontováno

- max. rychlost 85km/hod
- průměr. spotřeba na 100km 27-30litrů nafty
- spotřeba oleje na 100km 0.3l


Vybavení vozidla Kvůli velkému počtu požáru násepu ČD a lesů jsme se rozhodli zakoupit pro naše vozidlo Škoda 706 elektrický naviják a vysokotlakou hadici, čímž by odpadli veškeré problémy s umýváním a následným sušením hadic. Tuto montáž jsme provedli vlastními silami. Během tří měsíců (práce po odpolednech a sobotách) se nám podařilo dílo, které je možné vidět na fotografiích. I když práce našich členů zabrala více jak tři sta hodin výsledek nás velice uspokojil. Cena u montáže a karosářských prací nepřesáhla 15.000 Kč. Jistě si naše zkušenosti nenecháme pro sebe a rádi se o ně s každým podělíme.